SZUPERVÍZIÓ

A kérdezés művészete

A „szakember szerviz”, azaz a szakmai személyiség fejlesztése.

A munkahelyi élmények és tapasztalatok reflektív feldolgozása, melynek során fejlődik az önreflexió, a személyes és szakmai hatékonyság.

Olyan különleges megbeszélési helyzet, amelyben a munkahelyi mindennapok, a sajátos vezetői helyzetek, team- és szervezeti problémák, valamint az új kihívások és fejlődési lehetőségek témáit, kapcsolatait, akadályait vagy más lendítőerőit szisztematikusan világítjuk át, segítve ezzel a megértést és az egyéni kiutak, megoldási lehetőségek felismerését.

A hangsúly az erősségeken és a fejlődési tartalékokon van.

Ezáltal egy olyan tapasztalati tanulás, melyben a saját erőforrásaink mobilizálódnak.

Növekedhet a kockázatvállalásunk, a krízis helyzeteket is tudatosabban dolgozhatjuk fel és fejlődik a foglalkozás-központú önismeret.

A szupervízió folyamat, melynek során több, más külső pontról is rátekintünk egy adott helyzetre, az abban szereplőkre, a saját működésünkre is.

A szupervizor:

Egy külső, pártatlan szem, szakmai barát. Nem tanácsot ad, hanem minősítés és ítélkezés nélkül, reflektív jelenléttel tükröt tart és bátorítva támogat. Segít a szupervizált partnernek őszintén kapcsolatba kerülni a saját pillanatnyi helyzetével, lelkiállapotával, hogy saját maga hozza meg a döntéseit, vállalva a személyes felelősségét is.

Mire van hatással egy szupervíziós folyamat?

  • Együttműködés
  • Magabiztosság
  • Felelősségvállalás
  • Kiegyensúlyozottság
  • Hatékonyság
  • Kapcsolatkezelés
  • Önállóság
  • Stressz kezelés
  • Kiégés megelőzés

Mikor ajánljuk a szupervíziós kísérést?

  • Tanácsadói, coaching, tréning munkák és folyamatok kísérésére
  • A csapatépítés kísérő segítőeszközeként
  • Ha pozíció vagy munkahely-váltás történt
  • Ha változásokat terveznek bevezetni, vagy már bevezettek a szervezetbe
  • A minőség biztosítási folyamatok kísérésére, majd utánkövetésére
  • Ha új menedzsment jött létre, vagy új tagja, tagjai vannak a vezetésnek
  • Ha krízis-állapot van a cégben, vagy annak bármely egységében (feltárás-elmozdulás)
  • A tehetséges, jól teljesítő vezető (vezetők) túlterheltségének (burnout szindróma) enyhítésére, a vezetői személyiség megújítására
  • Rejtett konfliktusok feltárására, tudatosítására
  • A mobbing megelőzésére
  • Ha távolság van a cég vezetése és a csapat között
  • Ha a menedzsment rejtett tudás és képességbeli tartalékait szeretnék a felszínre segíteni
  • Ha a szervezetben a konstruktív hozzáállást, a támogató együttműködést szeretnék tartósan működtetni
  • Ha a szervezetben több kultúrából tevődik össze a menedzsment
  • Ha a „tanuló szervezet” a cég követendő mintája
  • Az együttműködések javítására, akadályainak feltérképezésére

 

Hogyan dolgozunk:

A szupervízióban folyamatszemlélettel, konkrét esetek feldolgozása történik.

Munkaformái:

  • Egyéni
  • Csoportos
  • Team

Folyamata:

  • 8-10 szupervíziós ülésre szerződünk
  • Havonta találkozunk (helyzetfüggően 3 – 2 hetente is lehet)

Egy ülés:

  • Egyéni: 1 óra
  • Csoport és team: fél nap (2 x 1,5 óra szünettel)

Etikai normáinkat, kapcsolati szerződésben közösen alakítjuk ki és tartjuk be.

felkeltettük érdeklődésed?

jelentkezz most